پلیس با گوجه مینیاتوری در گلدان توانست دزد طلا را در کالیفرنیا به دام اندازد

گوجه مینیاتوری در گلدان یکی از میوه‌هایی است که در آشپزخانه ما در تمام اشکال و انواع آن استفاده می‌شود استعمارگران اسپانیایی گوجه فرنگی را از قلب امپراتوری آزتک به اروپا آوردند.

امروز یکی از پایه های آشپزی ما است: سالاد گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی، پخته شده در خورش و سوپ، له شده در گازپاچو، در مربا یا همیشه محبوب در سراسر جهان: سس کچاپ.

خواص گوجه فرنگی بسیار زیاد است و همه آنها برای سلامتی ما بسیار مفید هستند کلسترول را کاهش می دهد، با عفونت مبارزه می کند، اسید اوریک را کاهش می دهد، سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد، از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند، حرکات روده را تنظیم می کند، به دلیل ادرار آور بودن به دفع سموم از بدن کمک می کند.

این اثر، به بهبود برخی زخم ها کمک می کند، فشار خون را کنترل می کند و یکی از مهمترین آنها، کمک دیوانه کننده به کاهش ظاهر تا 9 نوع مختلف سرطان است.

گوجه

مطالعه ای توسط دانشگاه کارولینای شمالی نشان می دهد افرادی که به طور منظم گوجه فرنگی می خورند در مقایسه با افرادی که گوجه فرنگی نمی خورند به نصف کاهش می یابد.

گوجه فرنگی سرشار از مواد معدنی پتاسیم، فسفر، منیزیم… و به ویژه ویتامین های B1، B2، B5، E، اما بالاتر از C از بیماری های قلبی عروقی، سرطانی و تقویت سیستم ایمنی بدن ما جلوگیری می کند و A (مناسب بینایی) است.

یکی دیگر از خواص خوب گوجه فرنگی محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن است که به بدن ما کمک می کند روند اکسیداسیون سلولی ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش دهد مولکول هایی که در تماس با اکسیژن در بدن ما تشکیل می شوند.

با این حال، همانطور که قبلاً ذکر شد، یکی از مهمترین خواصی که در گوجه فرنگی یافتیم، به ویژه در لیکوپن رنگدانه گیاهی که رنگ قرمز مشخصه گوجه فرنگی را می دهد همانطور که بسیاری از مطالعات نشان داده اند، پیشگیری از انواع مختلف سرطان به ویژه پروستات است.

من شما را تشویق می‌کنم که گوجه‌فرنگی را در رژیم غذایی خود در سس‌ها، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، گازپاچو یا سالاد بگنجانید و نه فقط به این دلیل که خوشمزه است، بلکه به این دلیل که خواص برای سلامتی ما قیمتی ندارد!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.