آلبالو خشک مزمز بخورید تا دچار پوکی استخوان نشوید

آلبالو خشک مزمز میوه های هسته دار کوچکی است که در رنگ ها و طعم های مختلف وجود دارد دو دسته اصلی وجود دارد آلبالو ترش و شیرین.

رنگ آنها می تواند از زرد تا قرمز متمایل به سیاه متفاوت باشد همه انواع بسیار مغذی و سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

این مواد مغذی، به ویژه فیبر، ویتامین C و پتاسیم، از بسیاری جهات برای سلامتی مفید هستند ویتامین C برای حفظ سیستم ایمنی و سلامت پوست شما ضروری است در حالی که پتاسیم برای انقباض عضلانی، عملکرد عصبی، تنظیم فشار خون و بسیاری دیگر از فرآیندهای حیاتی بدن مورد نیاز است.

آلبالو همچنین منبع خوبی از فیبر است که با تامین انرژی باکتری های مفید روده و ارتقای منظم بودن روده به سالم نگه داشتن سیستم گوارشی شما کمک می کند.

آلبالو

به علاوه، آنها ویتامین های B، منگنز، مس، منیزیم و ویتامین K را فراهم می کنند غلظت بالای ترکیبات گیاهی موجود در آلبالو ممکن است عامل بسیاری از فواید سلامتی این میوه باشد.

اگرچه مقدار و نوع آن بسته به نوع آن می تواند متفاوت باشد اما همه آلبالو ها مملو از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی هستند.

این محتوای آنتی اکسیدانی بالا ممکن است به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند وضعیتی که با چندین بیماری مزمن و پیری زودرس مرتبط است.

در واقع، یک بررسی نشان داد که خوردن آلبالو در 11 مطالعه از 16 مطالعه و نشانگرهای استرس اکسیداتیو را در 8 مطالعه از 10 مطالعه به طور موثر کاهش می دهد.

آلبالو به ویژه سرشار از پلی فنول است، گروه بزرگی از مواد شیمیایی گیاهی که به مبارزه با آسیب سلولی، کاهش التهاب، و ارتقای سلامت کلی کمک می کند.

در واقع، رژیم های غذایی غنی از پلی فنل ممکن است در برابر بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت، زوال ذهنی و برخی سرطان ها محافظت کنند.

این میوه های هسته دار همچنین حاوی رنگدانه های کاروتنوئیدی مانند بتاکاروتن و ویتامین C هستند که هر دو دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز هستند.

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در آلبالو ممکن است به تسکین درد، آسیب و التهاب عضلانی ناشی از ورزش کمک کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.