ماهی تن در بازار تهران را در یکی از رستوران های معروف چینی برای هضم سریع غذا می خورند

طبق یک مطالعه، مقدار زیاد اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی تن در بازار تهران کلسترول بد یا کلسترول LDL را کاهش می دهد این کلسترول در امتداد شریان های قلب رسوب می کند و باعث آسیب می شود.

امگا 3 عملکرد روان پمپاژ و گردش خون در سراسر بدن را امکان پذیر می کند مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم امگا 3 خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

ماهی تن دارای محتوای خوبی از پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می کند پتاسیم همراه با اسیدهای چرب امگا 3 باعث ایجاد اثر ضد التهابی می شود بنابراین، به کاهش فشار خون، خطر سکته مغزی و حملات قلبی کمک می کند.

طبق تحقیقات، تری گلیسیرید موجود در خون شما چربی ناسالمی است که در بدن شما در گردش است آنها با LDL یا کلسترول بد ارتباط دارند روغن طبیعی ماهی تن، HDL یا کلسترول خوب را برای مبارزه با اثرات مضر تری گلیسیرید افزایش می دهد.

 تن

منگنز، سلنیوم، ویتامین C و روی برای بهبود سطح ایمنی ضروری هستند ماهی تن منبع عالی این ریزمغذی ها است علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد برای جلوگیری از عفونت ها و کنترل متابولیسم در سطح سلولی مبارزه می کنند.

یکی دیگر از مزایای سلامتی ماهی تن، امگا 3 است، که بینایی و سلامت کلی چشم شما را تقویت می کند علاوه بر این، امگا 3 به سلامت کلی شبکیه کمک می کند.

با افزایش سن، دژنراسیون ماکولا بینایی شما را مختل می کند و منجر به نابینایی می شود اسیدهای امگا 3 به طور موثر این وضعیت را مختل می کنند.

مطالعه‌ای که روی 40000 متخصص بهداشت انجام شد، ثابت کرد که افرادی که مصرف ماهی تن را تجویز کرده بودند، 68 درصد علائم خشکی چشم را کاهش دادند.

اسیدهای چرب امگا 3 ماهی تن رشد و تکثیر سلول های تومور را محدود می کند آنتی اکسیدان ها ضد التهاب هستند و التهاب را مهار می کنند علاوه بر این، آنها با سلول های سرطانی مبارزه می کنند.

آنتی اکسیدان ها حیاتی هستند زیرا سرطان با التهاب مزمن ارتباط دارد بنابراین، مصرف منظم مقدار تجویز شده ماهی تن، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.