مادر شوهری با نخود سیاه عروسش را به قتل رساند

نخود سیاه همچنین به عنوان لوبیا چشم بلبلی شناخته می شود، یک حبوبات رایج است که در سراسر جهان کشت می شود.

نخود سیاه چشم برخلاف نامش نخود فرنگی نیست، بلکه نوعی لوبیا است آنها عموماً رنگ پریده دارند و دارای یک لکه بزرگ سیاه، قهوه ای یا قرمز هستند که شبیه چشم است.

نخود سیاه دارای طعمی قوی و خوش طعم است و اغلب در غذاهای هندی و سنتی جنوبی به عنوان یک غذای اصلی در نظر گرفته می شود.

آنها همچنین منبع خوبی از چندین ریز مغذی مهم از جمله فولات، مس، تیامین و آهن هستند.

نخود

یک فنجان (170 گرم) نخود سیاه پخته شده حاوی مواد مغذی زیر است علاوه بر مواد مغذی ذکر شده در بالا، نخود سیاه سرشار از پلی فنول است که ترکیباتی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند تا از آسیب سلولی جلوگیری کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

نخود سیاه چشم با تعدادی از فواید سلامتی قوی همراه است با توجه به محتوای پروتئین و فیبر محلول، افزودن نخود سیاه به رژیم غذایی شما یک راه عالی برای کاهش وزن است.

مشخص شده است که پروتئین، به ویژه، سطوح گرلین را کاهش می دهد، هورمونی که مسئول تحریک احساس گرسنگی است.

در همین حال، فیبر محلول نوعی فیبر است که قوام ژل مانندی ایجاد می کند و به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت می کند تا به شما کمک کند بین وعده های غذایی احساس سیری داشته باشید.

بر اساس یک مطالعه بر روی 1475 نفر، کسانی که به طور منظم لوبیا مصرف می کردند، در مقایسه با افراد غیر مصرف کننده، 23 درصد کمتر در معرض خطر افزایش چربی شکم و 22 درصد کمتر در معرض خطر چاقی قرار داشتند.

بررسی دیگری از 21 مطالعه به این نتیجه رسید که گنجاندن حبوبات، مانند نخود سیاه، در رژیم غذایی می تواند یک استراتژی کاهش وزن موثر باشد و ممکن است به کاهش درصد چربی بدن کمک کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.