لواشک تندیس را می توان جهت درمان اگزما به پوست مالید

لواشک تندیس با آب‌گیری پوره میوه و تبدیل آن به ورقه‌ای چرم مانند تولید می‌شوند رطوبت از پوره های مرطوب حذف می شود، که معمولاً روی یک سینی مسطح بزرگ قرار می گیرند تا زمانی که پوره میوه یا آب میوه پخته شده آماده شده با مواد افزودنی به ورقه های لواشک منسجم تبدیل شود.

اکثر میوه های تازه فصل برداشت کوتاهی دارند و به زوال و حتی زمانی که در یخچال نگهداری می شوند حساس هستند بنابراین ساخت لواشک از میوه های تازه راه موثری برای حفظ میوه ها است.

چرم‌های میوه اغلب به‌عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته می‌شوند و از تصاویر بازاریابی مواد غذایی سالم مانند «خالص»، «خشک شده در آفتاب» یا «غنی از ویتامین» برای توصیف آنها استفاده می‌شود.

تعداد زیادی محصولات چرمی میوه مانند چرم انبه، چرم میوه زردآلو، چرم انگور، چرم توت، چرم کیوی و چرم جک فروت در بازار موجود است علاوه بر این، لواشک مخلوط مانند گواوا و چرم میوه پاپایا نیز موجود است.

لواشک

اساساً تفاله‌های میوه با مقادیر مناسب شکر، پکتین، اسید و رنگ مخلوط می‌شوند و سپس به محصولات ورقه‌ای خشک می‌شوند.

قند و پکتین را به لواشک انبه اضافه کردند شکر طعم شیرین تری به محصول داد و میزان مواد جامد را افزایش داد سپس از پکتین برای ضخیم شدن خمیر، اصلاح بافت انعطاف پذیر و اطمینان از حفظ اشکال محصول خشک شده استفاده شد.

علاوه بر این، آنها همچنین  لواشک انبه را با افزودن متابی سولفیت پتاسیم برای به دست آوردن کیفیت حسی بهتر تهیه کردند و نتایج برای مشتریان مصرف کنندگان رضایت بخش بود. چان جونیور و کاوالتو چرم های پاپایا را با ساکارز و بی سولفیت سدیم (SO2) ساختند.

آنها دریافتند که SO2 تغییر رنگ لواشک پاپایا را در طول پردازش و ذخیره سازی کاهش می دهد بسته به نوع چرم میوه می توان از افزودنی های مختلفی مانند شربت گلوکز، متابی سولفیت سدیم و اسید سوربیک استفاده کرد.

در بازار رو به رشد فعلی لواشک، بسته بندی تجاری ضروری است. مواد بسته بندی برای لواشک برای طولانی کردن ماندگاری محصول مورد نیاز است و معمولاً به پایداری فعالیت آب، پایداری میکروبیولوژیکی، خواص حسی و ویژگی های فیزیکوشیمیایی مربوط می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.