فرش 12 متری دستباف بیجار که عطر گل نرگس را به همراه دارد

انواع مختلفی از الیاف فرش 12 متری دستباف بیجار وجود دارد اما رایج ترین آنها نایلون، پلی استر، پلی پروپیلن، اکریلیک و پشم است.

فرش‌ها با حلقه زدن نخ‌های الیافی از طریق مواد پشتی به روشی شبیه به نحوه دوختن دکمه روی پیراهن ساخته می‌شوند.

سپس این حلقه های الیاف را می توان دست نخورده باقی گذاشت یا در زوایای و طول های مختلف برش داد نحوه برخورد با حلقه های الیاف به عنوان پرز فرش شناخته می شود.

دو ویژگی فرش در هنگام انتخاب فرش ملاحظات اولیه است: نوع الیاف طبیعی یا مصنوعی که در ساخت و ساز استفاده می شود و پرز نحوه اتصال حلقه های الیاف به پشت فرش این ویژگی ها راحتی فرش، احساس آن در زیر پا و ویژگی های سایش آن را تعیین می کند.

در اینجا الیاف و گزینه های متداول فرش که باید در نظر گرفته شوند، آورده شده است.

فرش

نایلون بسیار نرم، بادوام و مقاوم در برابر لکه و سایش است تا حد زیادی محبوب ترین الیاف فرش است بر اساس برخی تخمین ها، حدود دو سوم فرش های مصنوعی از نایلون ساخته شده اند.

مقاومت خوبی در برابر سایش، کپک زدن، کپک زدگی و پوسیدگی دارد و به راحتی قابل استفاده است رنگ می کند و رنگ خود را به خوبی حفظ می کند.

معمولاً قیمت مقرون به صرفه ای دارد ارزان تر از پشم اما گران تر از سایر مواد مصنوعی این فرش ها اگر به خوبی مراقبت شوند، می توانند 12 تا 15 سال دوام بیاورند و در بین الیاف مصنوعی دوام بیشتری داشته باشند.

پلی پروپیلن یکی دیگر از الیاف فرش محبوب است که در کاربردهای تجاری و در تعداد روزافزون مکان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد و تقریباً به نرمی نایلون است.

الیاف پلی پروپیلن که به نام اولفین نیز شناخته می شود شبیه پشم طبیعی هستند و اغلب به عنوان جایگزین پشم مصنوعی استفاده می شوند.

این الیاف بسیار مقاوم در برابر لکه است اما مستعد کثیف شدن و چسبیدن به روغن‌ها است که به نوبه خود کثیفی را جمع می‌کنند.

با این حال تمیز کردن آن نسبتاً آسان است حتی در برخی موارد می‌توان از سفید کننده استفاده کرد پلی پروپیلن به اندازه نایلون ارتجاعی نیست، بنابراین معمولاً برای فرش های حلقه ای مانند بربر استفاده می شود.

هزینه پلی پروپیلن کمی کمتر از بسیاری از فرش های نایلونی است، اما بیشتر از پلی استر و اکریلیک است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.