شیره خرما رازقی که به عنوان یک وعده غذایی به حساب میاد

به منظور افزایش ماندگاری کوتاه شیره خرما رازقی کاهش افت کیفیت و افزایش استفاده از شیره خرما در تمام طول سال، این تحقیق با هدف تولید شیره لطیف و مغذی از 3 رقم میوه خرما زغلول، حیانی و سامانی انجام شد.

در مرحله خلال تحقیق حاضر به منظور مقایسه بین شیره خرما استخراج شده از رقم زغلول و سایر ارقام مصری قبل و بعد از افزودن اسید اسکوربیک و ارزیابی ترکیبات شیمیایی، خصوصیات فیزیکی، آنالیز مواد معدنی، رنگ و ویژگی های کیفی از جمله کمک به افزایش ماندگاری، ویژگی های ارگانولپتیک را بهبود بخشید.

در حال حاضر حدود 2000 رقم مختلف نخل خرما در سرتاسر جهان وجود دارد اما تنها تعداد معدودی از ارقام مهم از نظر عملکرد و کیفیت نهایی ارزیابی شده اند میوه خرما از گوشت (پالپ) و دانه (چاله) تشکیل شده است.

اهمیت شیره خرما در تغذیه انسان از ترکیب غنی آن از کربوهیدرات ها، مواد معدنی، فیبر غذایی، ویتامین ها، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه و پروتئین ناشی می شود.

شیره

در مرحله خلال درصد پروتئین، چربی و خاکستر به ترتیب به 2.7، 0.3 و 2.8 درصد کاهش می یابد بیشتر خرما در مرحله رطب نیمه رسیده و تمر کاملا رسیده مصرف می شود.

با این حال، مصرف شیره خرما فرآوری شده به سرعت و به طور پیوسته در حال رشد است.

طی چند سال گذشته مصرف میوه های تازه خرما به دلیل تغییر عادات مصرف کنندگان محلی کاهش یافته است بازار مصرف علاقه فزاینده ای به محصولات “آماده مصرف” نشان داده است.

بنابراین تقاضا برای شیره خرما با افزایش تولید مطابقت نداشته است محصولات فرآوری شده، به ویژه آب میوه ها، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند، زیرا مصرف راحت تری دارند و محصولاتی با کیفیت تغذیه ای بالا هستند.

آب میوه ها نقش مهمی را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ایفا می کنند یک لیوان آب میوه منبع مهمی از مایعات است و می تواند ویتامین C، فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها را تامین کند.

دستورالعمل رژیم غذایی استرالیا 12 بیان می کند که آب میوه می تواند به عنوان 1 وعده میوه در روز محاسبه شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.