استفاده از پسته امین زاده در صنعت مد و لباس

پسته امین زاده یکی از محبوب ترین آجیل های درختی در جهان است به دلیل ارزش غذایی، فواید سلامتی و اهمیت اقتصادی آن در سطح جهانی بسیار ارزشمند است.

این میوه درختی یکی از موفق ترین گیاهانی است که در قرن بیستم به آمریکا وارد شده است در حال حاضر کرمان و رفسنجان به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مساعد از مهمترین مناطق تولید پسته ایران و جهان به شمار می روند.

بیش از 350 هزار هکتار باغ پسته بارور و نابارور در کشور وجود دارد که حدود 280 هزار هکتار آن مربوط به استان کرمان است.

در این مقاله به بررسی بیشتر خواص پسته برای سلامتی و دیگر ویژگی های منحصر به فرد آن می پردازیم تا بتوانید این ماده مغذی و مفید را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

پسته

پسته نوعی آجیل درختی با فواید فراوان و متنوع برای سلامتی است این آجیل فوق العاده سالم حاوی چربی های سالم است و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است.

مردم در سراسر جهان از این آجیل به روش های مختلف استفاده می کنند بیشتر به عنوان میان وعده در رژیم غذایی خود.

پسته حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر مغزها و دانه ها است آنتی اکسیدان ها موادی هستند که ممکن است از سلول های بدن انسان در برابر رادیکال های آزاد که نقش مهمی در بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها دارند، محافظت کنند.

در میان آجیل، پسته دارای بیشترین میزان لوتئین و زآگزانتین است که آنتی اکسیدان های بسیار مهمی برای سلامت چشم هستند.

آنها از چشمان ما در برابر آسیب ناشی از نور آبی و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن زمانی که بینایی مرکزی ما مختل شده یا از بین می رود محافظت می کنند.

در هر اونس پسته تقریباً 6 گرم پروتئین وجود دارد که نیاز روزانه هر فرد به پروتئین را تامین می کند بنابراین این آجیل را می توان منبع خوبی از پروتئین برای کسانی که گیاهخوار و وگان هستند در نظر گرفت.

علاوه بر این پسته در مقایسه با سایر آجیل ها کمترین کالری را دارد بنابراین بسیاری از ورزشکاران به دلیل داشتن پروتئین بالا و کم کالری از آن در رژیم غذایی خود استفاده زیادی می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.