استفاده از خاک ژله ای در بی حسی دندان

خاک ژله ای در پنج دهه گذشته در کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است و به عنوان یک مخزن نگهدارنده آب و تحریک کننده مواد مغذی در هنگام استفاده در خاک کارآمد است.

تحولات کنونی در سیستم کشاورزی شهری شامل دستکاری نور، محلول غذایی و محیط رشد گیاه است.

جنبه منبع آب به تنهایی موضوع اصلی مطالعه است، زیرا برای رشد گیاه ضروری است یکی از نوآوری های حیاتی در کشاورزی شهری استفاده از خاک ژله ای به عنوان یکی از اجزای اصلی در محیط رشد گیاه است.

خاک ژله ای های ساخته شده از پلیمرهای سوپرجاذب به دلیل نقش آنها در تقویت خاک، امکان رشد گیاهان در مناطق خشک و تسهیل جوانه زنی بذرها به طور گسترده در صنعت کشاورزی استفاده شده است.

خاک

خاک ژله ای برای انواع مختلف خاک در دوزهای مختلف استفاده شده است توانایی خاک ژله ای برای جذب آب 400 برابر وزن خشک خود و رهاسازی تدریجی آب برای کاهش شسته شدن علف کش ها و کودها، کیفیت خاک را بهبود می بخشد و دفعات آبیاری را کاهش می دهد که برای مصارف کشاورزی مفید است.

یک مطالعه بام سبز نشان داد که ترکیبی از 20 درصد نارگیل و 80 درصد پرلیت با خاک ژله ای 1 کیلوگرم بر مترمربع، رشد بهینه گیاه را با کیفیت زینتی افزایش یافته در Mentha suaveolens فراهم می کند.

رشد کاهو و خردل چینی بر روی 50 گرم خاک ژله ای بی حرکت الیگوآلژینات متورم آزمایش شد و به روش جریان عمیق در یک سیستم هیدروپونیک اعمال شد.

خاک ژله ای 20 درصد کربوکسی متیل سلولز 20 درصد پلی آکریل آمید و الیگوآلژینات استریل شده با تابش 15 کیلوگری بهترین محیط رشد گیاه در مقایسه با گرد و غبار گشنیز (به عنوان شاهد) بود.

این مطالعات نشان دهنده تطبیق پذیری خاک ژله ای در کاربردهای کشاورزی شهری است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.