پوشیدن کفش روفرشی مجلسی زنانه موجب افزایش هورمون شادی در افراد افسرده می شود

آناتومی اولیه یک کفش روفرشی مجلسی زنانه بدون توجه به سبک خاص کفش قابل تشخیص است همه کفش ها دارای یک زیره هستند که قسمت پایینی کفش است و در تماس با زمین است.

زیره ها را می توان از مواد مختلفی تهیه کرد اگرچه بیشتر کفش های مدرن دارای کفی های ساخته شده از لاستیک طبیعی، پلی اورتان یا ترکیبات پلی وینیل کلراید (PVC) هستند.

کف پاها می توانند ساده باشند یک ماده در یک لایه یا می توانند پیچیده باشند، با ساختارها یا لایه ها و مواد متعدد هنگامی که از لایه های مختلف استفاده می شود، کفی ممکن است از یک کفی، میانی و یک زیره تشکیل شود.

کفی پایینی داخلی کفش است که مستقیماً زیر پا و زیر کف پا قرار می گیرد که به آن آستر جوراب نیز می گویند هدف از کفی چسباندن به حاشیه ماندگار رویه است که در حین بسته شدن کفش در طول عملیات ماندگار به دور آخر پیچیده می شود.

کفش

کفی ها معمولاً از تخته کاغذ سلولزی یا تخته کفی غیر بافته مصنوعی ساخته می شوند بسیاری از کفش ها دارای پایه های قابل جابجایی و تعویض هستند.

بالشتک اضافی اغلب برای راحتی برای کنترل شکل، رطوبت، یا بوی کفش یا دلایل سلامتی (برای کمک به مقابله با تفاوت‌های شکل طبیعی پا یا قرار گرفتن پا در هنگام ایستادن یا راه رفتن) اضافه می‌شود.

زیره لایه ای است که مستقیماً با زمین تماس دارد. کفش های لباس اغلب دارای زیره های لاستیکی چرم یا رزین هستند.

کفش‌های غیررسمی یا کاری دارای زیره‌های ساخته شده از لاستیک طبیعی یا مواد مصنوعی مانند پلی اورتان هستند زیره ممکن است شامل یک تکه باشد یا ممکن است مجموعه ای از قطعات جداگانه، اغلب از مواد مختلف باشد.

در برخی از کفش ها، پاشنه زیره دارای یک صفحه لاستیکی برای دوام و کشش است، در حالی که جلوی آن چرم است.

کفش‌های تخصصی اغلب تغییراتی در این طرح دارند: کفش‌های ورزشی یا به اصطلاح گیره‌دار مانند کفش‌های فوتبال، راگبی، بیسبال و گلف دارای میخ‌هایی برای بهبود کشش در زیره هستند.