پزشکی با برنج تهران توانست سرم غذایی تولید کند ‌

برنج تهران حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که رشد و فعالیت انتقال دهنده های عصبی را تحریک کرده و در نهایت از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان داده است که انواع مختلف برنج وحشی می تواند آنزیم های محافظت کننده عصبی در مغز را تحریک کند که از اثرات رادیکال های آزاد و سایر سموم خطرناک (عوامل خطر آلزایمر و زوال عقل) جلوگیری می کند.

خاصیت ادرارآور پوست برنج باعث دفع آب اضافی می شود. علاوه بر این سمومی مانند اسید اوریک را از بین می برد.

پوسته برنج به عنوان یک داروی موثر برای درمان اسهال خونی (اسهال همراه با خون) عمل می کند برخی افراد نیز معتقدند که پوسته برنج سه ماهه خاصیت ادرارآوری دارد.

چینی ها معتقدند برنج اشتها را افزایش می دهد، ناراحتی های معده را درمان می کند و به رفع تمام مشکلات گوارشی کمک می کند.

خاصیت ادرارآور پوست برنج باعث دفع آب اضافی می شود علاوه بر این سمومی مانند اسید اوریک را از بین می برد پوست برنج همچنین به کاهش وزن کمک می کند زیرا حدود 4 درصد ادرار از چربی بدن دفع می شود.

برنج

فیبر بالای پوسته برنج همچنین فعالیت منظم روده ها را افزایش می دهد و از بدن در برابر انواع سرطان محافظت می کند یکی دیگر از خواص برنج این است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

برنج منبع عالی مواد معدنی و ویتامین ها است ویتامین D، کلسیم، نیاسین، فیبر، آهن، تیامین و ریبوفلاوین همگی در این دانه های ارزشمند وجود دارند.

این ویتامین ها اساس متابولیسم بدن، سلامت سیستم ایمنی و عملکرد کلی اندام های بدن را تشکیل می دهند می دانیم که ویتامین ها برای بسیاری از فعالیت ها و عملکردهای بدن ضروری هستند و برنج یکی از مهم ترین منابع این ویتامین ها است.

روغن سبوس برنج دارای خواص آنتی اکسیدانی است و با کاهش سطح کلسترول بدن به تقویت سیستم قلبی عروقی کمک می کند.

قبلاً به فواید فیبر و سطوح پایین چربی و سدیم برای حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی اشاره کرده ایم انواع برنج های وحشی و قهوه ای عملکرد بهتری نسبت به برنج سفید دارند، زیرا پوسته این دانه ها دارای مواد مغذی فراوانی است که متاسفانه در فرآیند سفید شدن برنج کاملا از دانه های اصلی جدا می شود.