نوشابه کوچک عالیس که جایگزین قرص آرام بخش است

شیرین کننده های مصنوعی، طعم دهنده ها، رنگ ها و مواد نگهدارنده در بیشتر نوشابه کوچک عالیس وجود دارند اسیدهای سیتریک یا فسفریک معمولاً برای ایجاد طعم ترش و جلوگیری از فاسد شدن نوشیدنی ها استفاده می شود.

این اسیدها می توانند باعث شوند بدن شما کلسیم را از استخوان های شما خارج کند تا PH خون شما را تثبیت کند، بنابراین مصرف کنندگان مزمن نوشابه در برابر پوکی استخوان آسیب پذیر هستند.

شیرین کننده هایی مانند آسپارتام و سوکرالوز به طور مکرر در نوشابه های رژیمی استفاده می شوند و متخصصان در مورد اینکه آیا مردم باید مصرف آنها را عادت دهند یا نه اختلاف نظر دارند.

مطالعات نشان داده اند که مصرف نوشیدنی های معمولی یا رژیمی می تواند خطر ابتلا به سندرم متابولیک را تا 44 درصد افزایش دهد.

علاوه بر این، آزمایش‌های آزمایشگاهی افزایش خطر ابتلا به سرطان را در موش‌های آزمایشگاهی مصرف‌کننده آسپارتام نشان داده‌اند، اگرچه این خطر در انسان ثابت نشده است.

نوشابه

در مورد مضرات نوشابه ها یعنی محتوای قند بالای آنها حرف های زیادی زده می شود با این حال، نوشابه ها دارای مزایای خاصی هستند، از افزایش انرژی راحت تا احتمالاً محافظت در برابر بیماری.

اگر به یک برداشت سریع نیاز دارید، نوشابه کافئین دار گزینه مناسبی است علاوه بر افزایش انرژی، کافئین ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2006 که در مجله علوم عصبی منتشر شد، نشان داد که کافئین ممکن است از بیماری پارکینسون محافظت کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین می تواند از سکته مغزی و دیابت نوع 2 محافظت کند.

به گفته انتشارات سلامت هاروارد، سودا اغلب به دلیل داشتن شربت ذرت با فروکتوز بالا مورد تمسخر قرار می گیرد که با افزایش سطح تری گلیسیرید و التهاب مرتبط است.

خوشبختانه، بسیاری از سازندگان نوشابه‌ها به‌جای شربت ذرت با فروکتوز بالا از انواع دیگر شیرین‌کننده‌ها مانند استویا که طبیعی و بدون کالری است استفاده می‌کنند.