نمک صورتی هیمالیا که با خوردن آن ۵سال جوانتر می شوید

نمک صورتی هیمالیا نوعی نمک است که به طور طبیعی به رنگ صورتی است و در نزدیکی هیمالیا در پاکستان استخراج می شود بسیاری از مردم ادعا می کنند که مملو از مواد معدنی است و فواید سلامتی باورنکردنی دارد.

به این دلایل، نمک صورتی هیمالیا اغلب سالم‌تر از نمک معمولی غذا است با این حال تحقیقات کمی در مورد نمک صورتی هیمالیا وجود دارد و افراد دیگر اصرار دارند که این ادعاهای بهداشتی عجیب و غریب چیزی بیش از حدس و گمان نیست.

این مقاله به تفاوت‌های کلیدی بین نمک صورتی هیمالیا و نمک معمولی می‌پردازد و شواهدی را برای تصمیم‌گیری اینکه کدام نوع نمک سالم‌تر است ارزیابی می‌کند.

نمک یک ماده معدنی است که عمدتاً از ترکیب کلرید سدیم تشکیل شده است نمک حاوی مقدار زیادی کلرید سدیم – حدود 98 درصد وزنی است که بیشتر مردم از کلمات نمک و سدیم به جای یکدیگر استفاده می کنند.

نمک

نمک را می توان با تبخیر آب نمک یا استخراج نمک جامد از معادن نمک زیرزمینی تولید کرد نمک سفره قبل از اینکه به فروشگاه مواد غذایی شما برسد، فرآیند تصفیه را نیز طی می کند تا ناخالصی ها و سایر مواد معدنی به جز کلرید سدیم را از بین ببرد.

گاهی اوقات برای کمک به جذب رطوبت، مواد ضد کیک اضافه می‌شود و ید اغلب برای کمک به مصرف‌کنندگان برای جلوگیری از کمبود ید در آن اضافه می‌شود.

هزاران سال است که انسان ها از نمک برای طعم دهی و نگهداری غذاها استفاده کرده اند جالب توجه است که سدیم همچنین نقش مهمی در چندین عملکرد بیولوژیکی از جمله تعادل مایعات، هدایت عصبی و انقباض عضلانی ایفا می کند.

به همین دلیل، وجود نمک یا سدیم در رژیم غذایی شما کاملا ضروری است با این حال، بسیاری از متخصصان بهداشت ادعا می کنند که سدیم بیش از حد می تواند منجر به فشار خون بالا و بیماری قلبی شود، اگرچه تحقیقات اخیر این باور قدیمی را زیر سوال برده است.

به دلیل خطرات احتمالی مصرف بیش از حد نمک خوراکی، بسیاری از مردم به استفاده از نمک صورتی هیمالیا روی آورده اند و معتقدند که این نمک جایگزین سالم تری است.

نمک صورتی هیمالیا یک نمک صورتی رنگ است که از معدن نمک Khewra که در نزدیکی هیمالیا در پاکستان قرار دارد استخراج می شود معدن نمک خهورا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین معادن نمک در جهان است.