مردی با کفش پسرانه سایز ۳۹ برای فرزندش عروسک ساخت

در اروپای قرن هفدهم کفش پسرانه سایز ۳۹ به طور کلی پوشیده می شدند کفش‌ها پاشنه‌های نسبتاً بلندی داشتند و اغلب با گل رزهای بزرگ ساخته شده از توری و روبان تزئین می‌شدند.

در آمریکا، مردان و زنان کفش چرمی محکم با پاشنه متوسط می پوشیدند در قرن هجدهم کفش ها با سگک های طلا و نقره و سنگ های قیمتی واقعی یا بدلی تزئین می شدند.

در آمریکا، کفش پسرانه سایز ۳۹ از کفش‌های زنانه در فرانسه و انگلیس کپی می‌کردند و از پارچه ابریشمی ساخته می‌شدند و دارای پاشنه فرانسوی و معمولاً سگک بودند برای محافظت از کفش، کفشی به نام پاتن، اغلب از همان ماده، پوشیده می‌شد.

کفش

در سال 1760 اولین کارخانه تولید کفش در ماساچوست پدیدار شد و تولید کفش به مقدار زیاد آغاز شد با این حال، تا قرن نوزدهم و توسعه ماشین‌های مدرن مانند چرخ خیاطی، کفش‌ها را می‌توان به سرعت و ارزان ساخت در قرن بیستم، کفش ها در سبک های بی شماری با طرح ها و رنگ های متنوع ساخته می شوند.

از زمان های بسیار قدیم، کفش پسرانه سایز ۳۹ از چرم ساخته شده اند چرم لوکسی که در بهترین کفش های مردانه و زنانه استفاده می شود، چرم گوساله است.

همه کاره ترین چرم که برای بسیاری از انواع کفش استفاده می شود چرم پهلو است که از پوست گاو ساخته می شود و به آن ساید می گویند زیرا پوست بزرگ از وسط به دو طرف برای جابجایی بریده می شود.

چرم بچه، ساخته شده از پوست بز، برای کفش مجلسی زنانه و دمپایی مردانه استفاده می شود از پوست گوسفند در آستر و دمپایی استفاده می شود. از چرم خزندگان در کفش های زنانه و برخی مردانه استفاده می شود. کوردوان چرم سنگینی است که در کفش مردانه استفاده می شود.

چرم لاکی، که معمولا از پوست گاو ساخته می شود، سطحی سخت و براق دارد جیر از هر یک از چندین چرم (پوست گوساله، بچه یا گاو) با صاف کردن سطح داخلی برای ایجاد یک روکش چرم ساخته می شود.