شیشه پنجره ساده که شب ها نامرئی می شود

اگرچه قبل از 2000 سال قبل از میلاد مسیح شناخته شده بود اما شیشه پنجره ساده تا زمان روم به عنوان ماده پنجره کاربرد چندانی نداشت.

در قرن دهم، تولید نسبتاً زیادی شیشه پنجره در شمال اروپا وجود داشت که احتمالاً به دلیل شرایط آب و هوایی تشویق می شد از طریق فناوری مدرن شیشه، اکنون به طور گسترده در ساختمان‌ها برای روکش‌کاری و پنجره‌ها استفاده می‌شود.

شیشه در پنجره ها استفاده می شود زیرا نور را می پذیرد و اجازه دید از طریق آن را می دهد، در حالی که اکثر الزامات یک عنصر در دیوار خارجی را برآورده می کند.

علاوه بر این، در اکثر محیط‌ها بادوام است، با هزینه نسبتاً کم به آسانی در دسترس است و در صورت استفاده صحیح از استحکام کافی برخوردار است.

شیشه

اساساً شیشه محصولی از همجوشی سیلیس است با این حال دستیابی به همجوشی سیلیس خالص دشوار است و معمولاً برای ساده‌تر کردن عمل، یک عامل شار اضافه می‌شود.

این محصول ممکن است دوام نداشته باشد، اما می توان اکسیدهای دیگری را برای غلبه بر این مشکل اضافه کرد شیشه ای که برای اکثر مواد پنجره استفاده می شود ارزان ترین و ارزان ترین است و به آن شیشه سودا آهک می گویند، زیرا اینها ترکیبات غالبی هستند که با سیلیس برای ساخت آن ترکیب می شوند.

اکسیدهای دیگری در نسبت های مختلف می توانند به مذاب وارد شوند تا بسیاری از خواص محصول نهایی را اصلاح کنند شیشه مسطح همچنین با فرآیند تولید به عنوان شیشه، ورق صیقلی، شناور یا نورد شناخته می شود.

شیت گلس با بیرون کشیدن شیشه به صورت عمودی از توده مایع ساخته می شود و ورقی که به این شکل تشکیل شده است با آتش صیقل داده شده و آنیل می شود.

فرآیند ترسیم امواج و اعوجاج های سطحی را ایجاد می کند که در طول کشش متفاوت است. انتخاب ورق های برش خورده تنها بر اساس کیفیت نوری ورق ساخته شده و طبقه بندی می شود.

شیشه بشقاب پولیش با نورد یک ورق پیوسته یا با ریخته گری و نورد ورق های بزرگ به طور جداگانه تولید می شود پس از بازپخت و سرد شدن، سطوح با سنگ زنی و پرداخت مکانیکی صاف، موازی و روشن می شوند.