روغن بادام اصل که با خوردن آن ۵سال جوانتر می شوید

می توانید از روغن بادام اصل به عنوان درمان پوست سر استفاده کنید خواص ضد باکتریایی و قارچ کش آن باعث می شود که در متعادل کردن مخمری که باعث شوره سر می شود موثر باشد.

پوست شما تنها چیزی نیست که می تواند از روغن بادام سود ببرد روغن مغذی می تواند موهای شما را نرم و تقویت کند.

این روغن سرشار از ویتامین B-7 یا بیوتین است بنابراین روغن بادام به حفظ سلامت و استحکام مو و ناخن کمک می کند همچنین با داشتن SPF 5 طبیعی می تواند به محافظت از موهای شما در برابر آسیب های خورشید کمک کند.

این روغن به راحتی در پوست فرو می‌رود، بنابراین روغن بادام به خوبی پوست سر را آبرسانی کرده و فولیکول‌های مو را تمیز می‌کند.

همچنین می توانید موهای آسیب دیده را با روغن بادام صاف کرده و آنها را التیام بخشید قبل از خشک کردن، مقداری به اندازه یک سکه یا کمتر را به انتهای موهای خود بمالید تا آبرسانی کرده و موخوره را کاهش دهید.

روغن

قلب شما برای خوردن روغن بادام از شما تشکر خواهد کرد. روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع، می‌تواند سطح کلسترول «خوب» یا لیپوپروتئین‌های با چگالی بالا (HDL) را افزایش دهد.

همچنین هنگامی که جایگزین چربی های اشباع شده و ترانس می شود، می تواند سطح کلسترول “بد” یا لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) را کاهش دهد.

روغن بادام به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان ها، توانایی آن در کاهش التهاب در بدن و اثر آن بر کلسترول می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

هنگام پخت و پز با روغن بادام، به یاد داشته باشید که روغن های تصفیه نشده یا بکر را روی حرارت کم نگه دارید تا از سوختن روغن و از بین رفتن ارزش غذایی آن جلوگیری کنید.

روغن بادام بهتر است برای سس سالاد، پخت با حرارت کم یا به عنوان روغن تکمیلی در بالای ظرف برای افزودن طعم و مزه بیشتر استفاده شود.

طعم ملایم آن را برای قرار دادن در ظروف عالی می کند. روغن تصفیه شده را می توان برای برشته کردن یا سرخ کردن استفاده کرد، زیرا برای تحمل حرارت بسیار بالاتر، تا 420 درجه فارنهایت (215 درجه سانتیگراد) فرآوری شده است.