رنگهای نسوز ساختمانی طبق استانداردهای اتحادیه اروپا ساخته می شوند!

در انگلستان فقط استانداردهای اتحادیه اروپا و BS به رسمیت شناخته شده است استانداردهای ایالات متحده مانند UL و ASTM و همچنین برخی از DIN و برخی دیگر ممکن است.

الزامات استانداردهای ساختمان انگلستان را برآورده نکنند.

پوشش های متورم و مقاوم در برابر آتش نباید با رنگ های مقاوم در برابر حرارت اشتباه گرفته شوند که عملکرد متفاوتی دارند.

کاربران بالقوه همچنین باید بررسی کنند که لاک یا رنگ ضد حریق، سطحی را که روی آن اعمال می‌شود، محافظت می‌کند.

در برخی موارد، اگرچه رنگ به خودی خود ضد حریق است، اما یک درمان ضد حریق برای زیرلایه نیست.

هنگامی که از رنگ‌های متورم برای محافظت از عناصر سازه‌ای مانند تیرها و ستون‌ها استفاده می‌شود.

آزمایش نه تنها باید معیارهای عایق و یکپارچگی، بلکه قابلیت تحمل بار را نیز در نظر بگیرد همواره قیمت رنگ نسوز برای بخاری طبق استانداردهای جهانی محاسبه می شود.

این امر به ویژه در مورد رنگ هایی که برای درمان فولاد سازه ای استفاده می شود، صادق است.

تمام رنگ‌ها، پوشش‌ها و لاک‌های ضد حریق باید به‌طور مستقل توسط آزمایشگاه‌های معتبر بدون ارتباط تجاری با تولیدکننده آزمایش شوند.

تمام پوشش ها و مایعات ضد حریق عرضه شده توسط ACS به طور مستقل آزمایش شده اند ACS می تواند طیف وسیعی از پوشش ها را برای بسیاری از بسترهای مختلف تامین کند.

رنگ نسوز

ACS می تواند طیف وسیعی از پوشش ها را برای بسیاری از بسترهای مختلف تامین کند

چوب و بسترهای مرتبط با چوب

S92/FR/P یک سیستم دو بسته آب است که در دو رنگ شفاف و سفید فقط برای استفاده داخلی موجود است.

این ضد حریق برای کاربرد در چوب لخت و رنگ شده و محصولات مرتبط با چوب مانند تخته سه لا، ام دی اف و تخته خرده چوب طراحی شده است.

S92/FR یک رنگ یا لاک ضد حریق تک بسته ای است که در صورت استفاده با لاک محافظ مناسب می تواند از الوارهای داخلی و خارجی مانند روکش فلزی محافظت کند.

S92/FR همچنین می‌تواند با روکش‌های اختصاصی مانند لاک‌های اولیه و اسید cat استفاده شود، بنابراین برای تکمیل پانل با کیفیت بالا مفید است.

FC0 یک درمان ضد حریق آغشته به آب شفاف برای الوارهای لخت است.

برخلاف برخی از درمان های دیگر، FC0 را می توان بر روی چوب نرم، چوب سخت و الوارهای اصلاح شده مانند Accoya و Thermowood استفاده کرد.

پس از خشک شدن، FC0 نیازی به پوشش رویی محافظ ندارد، اگر چه می‌توان آن را همراه با ACS Woodbead برای محافظت و مقاومت بیشتر در برابر جذب آب و کثیفی استفاده کرد.

رنگ های S42/01/E و S42/02/E سفید  و شفاف رنگ های متورم هستند که برای استفاده به عنوان پوشش های ضد حریق و محافظت در برابر آتش مناسب هستند.

با رعایت معیارهای خاصی، هر دو سیستم می‌توانند نه تنها کلاس B بلکه 60 دقیقه حفاظت از روکش چوبی بیرونی و 30 دقیقه عایق، یکپارچگی و ظرفیت باربری تیرها و کف‌های چوب را فراهم کنند.

  • منابع:
    1. Intumescent Paint and Coatings Guide