جان افراد بی‌شماری در بخش بهداشت نجات یافته به لطف بطری

به لطف پلاستیک، جان افراد بی‌شماری در بخش بهداشت نجات یافته است، رشد انرژی پاک از توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی تا حد زیادی تسهیل شده است و ذخیره‌سازی ایمن مواد غذایی متحول شده است.

با این حال  بطری پلاستیکی یکی از رایج ترین اقلام در زباله های دریایی هستند.

پس چگونه بطری پت رنگی چنین ماده امیدوارکننده ای به نماد هتک حرمت محیطی انسان تبدیل شد؟

بطری های پلاستیکی یک پلاستیک یکبار مصرف هستند، محصولی طراحی شده است که فقط یک بار استفاده می شود و سپس دور ریخته می شود.

پلاستیک های یکبار مصرف شامل بسته بندی های پلاستیکی نیز می شود، به عنوان مثال گوشت و محصولات تازه، که تقریباً نیمی از آلودگی های پلاستیکی را تشکیل می دهند.

این نوع از محصولات پلاستیکی از پلاستیک های چند منظوره متمایز است که می توانند اقیانوس ها را نیز آلوده کنند، اما به دلیل ماهیت چند منظوره خود، کمتر تجمع می یابند.

به عنوان مثال، بطری پلاستیکی استوانه بطری های قابل پر کردن مجدد می توانند آب را به گونه ای ذخیره کنند که ضایعات مکرر یک بطری آب پلاستیکی یکبار مصرف را تولید نکند.

بطری های قابل شارژ را می توان از مواد زیادی از جمله پلاستیک ساخته، اما عمر بسیار طولانی تری نسبت به بطری های یکبار مصرف دارد و در صورت کهنه شدن یا آسیب دیدگی قابل بازیافت است.

برای هر دو نوع بطری بطری پلاستیکی عرقیات نحوه دور ریختن آنها محل استراحت نهایی آنها و تبدیل شدن آنها به آلاینده اقیانوس را تعیین می کند.

  • منابع:
  1. One Bottle at a Time
  • تبلیغات: 
    1. نکات مهم برای خرید رنگ اپوکسی زینک ریچ برای استخر
    2. آیا می دانستید ترشی باعث بی خوابی می شود
    3. شهاب سنگهایی از جنس شیشه ساختمان کشف شد.
    4. دستگیری قنادی که شیرینی های خود را با خاک اره درست می کرد