استفاده از کربنات کلسیم در مشهد به جای سم برای کشتن سوسک ها

کربنات کلسیم در مشهد به طور طبیعی در سازندهای سنگی و معدنی یافت می شود چهار درصد از پوسته زمین از این ماده تشکیل شده است.

کربنات کلسیم کمی محلول در آب است و در نتیجه به سیستم های آب طبیعی شسته می شود و در نتیجه آب “سخت” ایجاد می شود.

سنگ آهک و گچ مانند صخره های مرجانی از کربنات کلسیم تشکیل شده اند این ماده معدنی معمولاً از طریق معدن و استخراج معادن تهیه می شود.

کربنات کلسیم به صورت سنگ آهک، گچ و دولومیت وجود دارد و معمولاً شامل ناخالصی هایی مانند خاک رس است.

مهمترین عنصر موجود در آهک باغی که معمولاً به آن آهک کشاورزی گفته می شود که مسئول تسکین اسیدیته مضر خاک است، کربنات کلسیم است.

این ترکیب همچنین کیفیت خاک را برای زندگی گیاهان اطراف بهبود می بخشد کربنات کلسیم (همانطور که ممکن است حدس زده باشید) به گیاهان (1) منبع سالم کلسیم، (2) خواص متعادل کننده pH، (3) توانایی حفظ آب در خاک های اسیدی را افزایش می دهد، و (4) جذب مواد مغذی مهم از جمله نیتروژن را تشویق می کند.

کلسیم

آیا می دانستید که هر روز با کربنات کلسیم راه می روید؟ کربنات کلسیم یک ماده اصلی ساختمانی در صنعت ساختمان است که تا حد زیادی در تولید سیمان استفاده می شود.

این ماده معمولاً در حالت سنگ آهکی برای این اهداف مورد استفاده قرار می گیرد علاوه بر سازه های سیمانی، کربنات کلسیم به شدت در پی ریزی ساخت و ساز جاده ها متکی است.

این ماده اغلب برای کمک به سفت شدن خاک استفاده می شود و امکان برپایی پل ها، خانه ها و بناهای بلند را فراهم می کند.

خوشه های بزرگ کربنات کلسیم معمولاً برای برآوردن نیاز به سنگدانه های قابل توجه استفاده می شود.

آهک در واکنش با خاک به سیمان شدن خاک رس (تقریباً به معنای واقعی کلمه) و ایجاد ترکیبات سفت تر کمک می کند.

علاوه بر این، اثر سفت کننده کربنات کلسیم به وسایل نقلیه ساختمانی بزرگ اجازه می دهد تا راحت تر از کارگاه های ساختمانی عبور کنند.

با گسترش کربنات کلسیم در تولید سیمان شکل اصلی مورد استفاده در تهیه سیمان سنگ آهک است سیمان در اصل از سیلیکات کلسیم و سولفات کلسیم تشکیل شده است.